Tuesday, August 16, 2011

Ogos,2011

Salam Ramadhan. Tenggelam timbul aku ni ..mcm biskut..kejap ada, kejap x ada...tapi banyak yg x ade dari yang ada... Sibuk la tu kononnya..tapi memang aku sibuk pun..hahaha.

Program sekolah x pernah surut...sentiasa pasang aje..maklumlah dah dicalonkan SBT..kena kerja kuat sikit..tapi sekarang..bhgn tugasan aku utk SBT ni dah diserahkan kpd cikgu lain...cikgu-cikgu tahun enam kena fokuskan UPSR yang x sampai sebulan lagi. Bulan lepas, aku sibuk siapkan post mortem dan slide utk trial UPSR. Mujur juga aku beringat awal, elok-elok siap je.. pegawai JPN datang ke sekolah..nak tahu perkembangan murid-murid tahun enam..

Bulan depan seminggu lepas raya maka berlangsunglah UPSR. Aku risau gak..budak-budak enam melur ni x stabil keputusannya.. Buat kelas bimbingan, murid-murid yg bermasalah tu x datang..macam keputusan bagus sangat. Yg aku hangat tu..kelas tuisyen pergi..tapi keputusan mcm tu juga...

Apabila nak ke arah UPSR, maka tugas aku pun bertambah. Ini tahun ketiga jadi ketua pengawas UPSR..rasa-rasa tahun depan bagi orang lain la. Biar sama-sama rasa. Tanggungjawab amatlah berat. Tugas amatlah mencabar. Moga-moga tahun ni x ada masalah..moga pengurusan bakal sekolah yg aku jaga nanti baik..murid-murid pun x bermasalah. Yg penting..pengawas-pengawas yg menolong aku, x mendatangkan masalah kat aku..